19.11.2013

Elli, Reilanen ja Selavin




Postista tuli liberokoodeilla ansaitut käsinuket. Poika innostui niistä riemastuttavan paljon. Otukset tulivat ruokapöytään, söivät ketun- ja kissanruokaa. Niille juteltiin ja niistä kerrottiin tarinoita. Ja ne saivat hänen aivan itse keksimänsä nimet: Elli ja Repo Reilanen. Hyvät nimet, en olisi itse keksinyt parempia.

Ruokailun edetessä tuo sama, tänään ällistyttävän hyväntuulinen ja epäilyttävän uhmaton kolmevuotias kävi kanssani tämän (pienellä oikaisemisella monologiksi muutetun) dialogin:

Äiti, onko meillä ihan tavallinen paistinpannu? Telkkarissa on sellanen, sellanen... mmm, sellanen selavin-paistinpannu. Siinä on sellainen keltanen suoja. Jos sitä raaputtaa kolikolla, siitä ei tule murskaa. Tavallisesta paistinpannusta tulee murskaa, jos sitä raaputtaa kolikolla. Semmosta mössöä. Miksei äiti meillä ole sellaista selavin-paistinpannua?

Eikö tällaisella pikkuihmisen hyvin sisäistetyllä mainospuheella jo voisi jostain saada sellaisen blogiyhteistyön merkeissä? (Varmaankin tällaisen, nimen perusteella arvelisin...) Voitaisiin sitten raaputella entistä huolettomammin kolikolla paistinpannua.


6 kommenttia:

  1. Voi hauska ! Olisko se nyt sitte joululahjalistalla,kun poika sen haluais. ;) Saisi rauhassa raaputella rahalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no jos sillä Pojalla ois lupa kokkailla, niin sitten varmaan. Mutta en mä ehkä ihan raharaapustelun takia aattelis, että se on välttämätön. ;)

      Poista
  2. Se on niin tarkka, se poika! Ja hyvin on mainos tehty, uppoaa yleisöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä! Jatkoi vielä tarkempia selostuksia myöhemmin, että sen voi vaan kylmällä märällä paperilla pyyhkiä ja sitten sen voi laittaa heti kaappiin! Kieltämättä toi ko. mainos alkaa pyöriä omassakin päässä ja tuote tuntuu entistä tarpeellisemmalta. ;D

      Poista
    2. Siis todella hämmentävää! Mikähän ihme siinä mainoksessa vetoaa näihin metrin mittaisiin katsojiin? Meillä nimittäin esikoinen selitti aivan samasta mainoksesta myös todella yksityiskohtaisesti ja asiantuntevaan sävyyn nähtyään sen lauantaiaamulla ennen lastenohjelmia. :)

      Poista
    3. Haha, hyvin erikoista!! :D Väittäisin, että Tvins on nyt tehnyt mainoksen aivan väärälle kohderyhmälle! ...vaiko sittenkin vain hyvin ovelan mainoksen, joka saa kulkea lasten suusta oikealle kohderyhmälle...? hmmm... Epäilyttävä ajankohta myös ko. mainoksen näyttämiselle! :D

      Poista