24.2.2017

Koristeita kynsiin




Näin inspiraatiokuvan manikyyristä, jossa kynsivalleja (onkohan se sen kohdan nimi, mitä tarkoitan?) koristi pieni kultalangan pätkä, viimeistelykynsilakalla kiinnitettynä. Oli elegantit ja söpöt. Muistelin, että mulla ois sellaista kultakoukerotarraa, josta voisin ehkä leikellä sopivia palasia sellaiseen.

Ei ollut, mutta kultakirjaimia löytyi. Tosin vain hassuja kirjaimia oli jäljellä. Numeroita sitä vastoin enemmänkin. Lätkäisin sellaiset kynsiin, ja lakkaan paksusti päälle tasoittamaan. Ei niin elegantit, mutta ihan höpsöt ja söpsöt silti. Mr Pii tossa kysyi kuvaa ottaessaan, että onko numeroilla jokin merkitys. Jos hän ei sitä tajunnut, niin tuskin on liian henkilökohtainen somessakaan julkaistavaksi. Ja vähän on tietty sensuroitukin. Toki numerosarjaa ääneen luetellessaan sitten tunnisti.



Oon kyllä niin harakka. En voi vastustaa kullan kimallusta. Eivätkä voi lapsetkaan. Pienimmällä sain ainakin kolmet kiukkuitkut käännettyä hämmästyneeksi nauruksi kiskaisemalla kynnet yllättäen esiin. (Siis en kynsinyt häntä, vaan tarjosin ihasteltavaksi.)




2 kommenttia:

  1. Mua harmittaa omassa työssäni,kun lakkaa ei saa käyttää.. oon kanssa ollu aika harakka kynsien koristelussa ja mulla oli aina jotain uutta lakkaa ja viritelmiä sormenpäissä. Ja varpaidenkin kynsissä.
    Nyt en oo pitkään aikaan mitää maalaillu... Ja se on aika harmillista! Koska on niin hauskaa!! Mulla on kauhea määrä kynsitarrojakin jossakin jemmasssa.

    (Mulla on tabletissa joku rasittava tekstin syöttö ja se muuttelee sanoja miten sattuu!!Sana muuttelee tuli sanana liitteiden.. että jos on kummia sanoja mun tekstissä, niin se on tuo automaatti, joka haluaa mun sanovan jotakin muuta...)
    -akka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo samoin, mulla oli ennen vanhaan iso säkillinen kynsilakkoja ja maalailin aikani kuluksi kaikenlaisia kuvioita. Nyttemmin ei vain oo ollut (muka) aikaa istua varmuudella niin kauaa aloillaan, että ehtisi kuivua. Sina kyllä haaveilen lakatuista kynsistä.. 💅 Viime vuonna lakkasin muistaakseni kahdesti: partioleirille (tietenkin 😜) ja jouluksi. Tosin toisen käden vasta joulun jälkeen, kun unohtui siinä valmistelukiireissä. 😂😂

      Poista