11.9.2014

Punainen puu ja ajatuksia



Tapetteja nyppiessä ja seiniä maalatessa jää aivoille aikaa raksuttaa. Olen miettinyt ammatillista identiteettiäni. Ammattitaitoani ja itseluottamusta työssäni. Olen sanonut mielessäni asioita, joita en ääneen oikeasti sanoisi. Olen antanut itseni tuntea tunteita, jotka ovat vähän lapsellisia. Olen mielikuvitusleikein ratkaissut monta asiaa, jotka oikeassa elämässä ovat hirveän vaikeita. Kun oikeassa elämässä en voi puhua niitä toistenkin vuorosanoja. Olen miettinyt, että olenko sittenkään auttanut oikeassa ongelmassa, vai olenko vain tekeytynyt kaveriksi. Eihän se poista ongelmaa. Mutta ei kai ystävällisyys voi koskaan olla pahasta?




Olen maalannut punaisen puun tulevaan lastenhuoneeseen. Poika olisi halunnut koko huoneen punaiseksi. Tulin valkoisine seinineni vastaan tämän verran. Tyttö osaa jo yhdistellä sanoja. Tuli katsomaan maalausta ja totesi "Hieno puu! Pitkä puu. Sininen." Opettelimme, että punainen. Remppa etenee hitaasti, mutta kohtalaisen varmasti.



5 kommenttia:

  1. hitaasti? Miten se voi edetä hitaasti, kun vajaa viikko sitten ei ollut tietoakaan (ainakaan mulla) remontista ja nyt se on jo noin pitkällä?? Hienolta näyttää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no totta. ;) Mutta monta iltapäivää on mennyt osittain peukaloita pyöritellessä, kun pitää tuumata ja välillä puuttuu joitain välineitä tai aikaa. Telkkarissakin "pienet pintaremontit" kestää kymmenen minuuttia, joten onhan tässä nyt jo siihen verrattuna tovi vierähtänyt. ;D

      Poista
  2. Ihailen teidän kyvykkyyttä isoihin projekteihin (lue remontteihin) keskellä arkea ja töitä ja kaikkea. Ja sitte sä oot ehtiny vielä mietiskellä sen työn äärellä. Meillä rimakauhu on edelleen liian suuri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasin ensin vähätellä, että pientähän tämä on, ja onhan tätä nyt 2 vuotta suunniteltu. Mutta hoksasin sitten, että oonhan mä nyt näiden viimepäivien aikana ollut aika reipas ja aikaansaava, joten sanon, että KIITOS kehuista! :) Joskus näinkin. Monesti on enemmän sitä rimakauhua... ;) Eli kyllä se siitä teilläkin. Jonain kauniina päivänä säkin nyppäät vanhaa tapetinnurkkaa ja toteat, että antaa palaa. ;)

      Poista