26.8.2019

Mun väri, sun väri?




Kaverilla oli Facebookissa kysymys, että mikä väri hänestä tulee muille mieleen. Itse puen ajatuksia usein väreiksi, ja mullakin tuli hänestä vahva mielikuva. Hassua oli, että todella monella oli keskenään sama väri hänestä mielessä, tosin eri, kuin mulla.

Kiertoviestityyppisessä päivityksessä tietenkin luki, että pitäisi itsekin julkaista sama teksti omassa feedissä, mutta enhän mä uskaltanut asettua huomioitavaksi Facebookissa. Mulla on sellaiseen toimintaan tämä oma mestani, jossa saan esiintyä niin paljon, kuin haluan, ja jossa tiedän mahdollisten katsojien tulevaan katselemaan juurikin mun juttuja. Eli kysymys siis Facebookin sijaan täällä: minkä värinen minä mielestäsi olen?

Mulla itsellän on ajatus siitä, mitä te ehkä sanotte, ja myös siitä, miten itse itseni väritän. Mutta mulla on mielipide myös teistä. Kuvittelin mielessäni, että tehtyäni tämän postauksen alan käydä kommenteissa keskustelua myös niistä teidän väreistänne. Tätä varten tein pienen väripaletin, josta voin sitten teille poimia, kun kysytte, että  miltä te mielestäni näytätte. Eli ei muuta kuin vastaamaan ja kysymään!


15 kommenttia:

  1. No ekana tietenkin oranssi. Mutta sitten rinnalle nousi myös vahvasti violetti, enemmänkin semmonen munakoiso🤔

    Tässä myös mietin, että onko se mieleen tuleva väri, ensimmäinen ajatus varsinkin, vain se sen tyypin lempiväri vai kenties jonkun vaatteen väri, jonka mielessään näkee sen tyypin päällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munakoiso, oo, kiinnostava! Varmasti monesti se on just lempiväri, mikä tulee mieleen. Tai nyt niinku mulla susta tuliki vihreen (itsestään selvän) sijaan vahvasti tumma tiilen/viininpunaisen sekoitus (nro1). Minkä lähtökohtana varmasti on se yksi villapaita, mitä pitkään teit ja purit ja teit. 😄

      Poista
  2. Tämä onkin nyt hankala! Vahvimpana on pehmeä valkoinen ja lempeä talven punainen. Mutta jostain punkee nyt tuo numero 4 noista sun näytteistä.
    Vastasin myös yhdelle ystävälle tähän samaan fb:ssa, mutta en halunnut jatkaa ketjua. Eli näe mut täällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, hauskaa! Punainen yllättää "mun väriksi". 😊 Mutta hauskaa siksikin, että puntaroin ite sun väriksi (jo etukäteen) tummanpunaista ja tuota nroa 9, ja aattelin lopulta, että laittaisin sulle kapeina raitoina tummanpunaisen, luonnonvalkoisen ja vaalean lohenpunaisen. Eli melkein samat, kuin sä sanoit mulle. 😄 Toisaalta pyörin ajatuksissani myös samean petrolin sävyissä. 😊

      Poista
    2. Samea petrooli on kyllä olluthyvä, etenkin talvikuukausina. Lohenpunainen yllättää, mutta näinpä vaan puhelimeni väriksi valitsin ton 9:n.

      Poista
  3. 7,9 ja 24 vähän vaihdellen. 7 tulee Mymmelimukista. Siinä mukissa on jotain sua, yhtä aikaa tyylikäs ja söpö. 9 ja 24 taas on jotenkin muuten sun näköisiä, pehmoisia ja lämpöisiä sävyjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, kivat värit mulle ja hauskoilla saatesanoilla, kiitos! :)
      Susta mulle tulee heti ekana ja vahvasti mieleen sellainen oikein tumma ruskea tai punainen, melkein musta, mahonki. 10 oli olevinaan sellainen, mutta se haaleni jotenkin matkalla kuvankäsittelystä blogiin. Sellainen syvä ja tumma, mutta lämmin ja vahva. :) Ja lisäksi kaipaisin sille värille kontrastiksi kiiltävän kirkkaan valkoisen. Mahonki ja kiiltäväpintainen valkoinen, jostain syystä. Se olisi sun väri mun silmin. :) Toisaalta okra kävisi myös.

      Poista
  4. Kirjoitan äkkiä ennen kuin luen muiden mielipiteitä (kuten fb:ssäkin :))
    Väripaletista suhun liitin 14 ja sitten 21 ja sitten 14 kääntyi 27 koska alkuperäinen oli aivan liian halju ja valju. Ja toisaalta 24 olis kirkkaampi sinä kuin 21. Mutta tällä skaalalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja kiva että toit tämän tänne. Samalla ajatuksella fb:ssä etten kehdannu omalle seinälle laittaa.

      Poista
    2. Oi, hyviä värejä, kiitos! Tuo 14 yllätti, mutta mielelläni tulen nähdyksi myös tuossa sävyssä! Viimeisen vuoden-parin aikana tuontyyppiset sävyt onkin tuntuneet omilta mm. vaatteissa. Kaunis väri. :)

      Sulle valitsin jo valmiiksi värejä laittaessa riviin tuon 29:n. Tosin kirkkaudesta taittui bloggerissa raikkain terä pois. Miellän sulle aina tosi vahvasti oikeastaan kaikki kirkkaan, aurinkoisen syyspäivän lämpimät luontovärit. Ehkä kirkkaissa syyspäivissä ja sun luonteessa on jotain samaa? Aurinkoista ja lämmintä, mutta jotenkin kypsempää ja rauhallisempaa, kuin huithapelissa kesäpäivässä. Aamukastetta, kaunista sumua ja rapsakan yön tuntua. En osaa pukea sanoiksi, mutta tunnen ajatuksen vahvana, ja puhtaasti ihastellen sanon. Jos siis jostain syystä saisin sen kuulostamaan joltain muulta. :D

      Poista
    3. Oi miten kuvailit mun värejä <3 Kiitos <3
      Ihanaa että olit ajatellut mua jo palettia tehdessä <3

      Mä en osannut sanoittaa sun värejä. Kiitos kun sinä osasit.

      Poista
  5. Mulle tulee susta mieleen ihan ekana 21 ja sitten myös ehkä vähän yllättäen 25. Muissakin kommenteissa näköjään vilahti osittain samoja sävyjä. En katsonut niitä kyllä ennen miettimistä.

    Mikäköhän minä olisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullekin aattelin jo valmiiksi värin, toi 42. Tosin keltaisempi kävisi myös, ja toisaalta 9 ja 35 myös. Päässäni on muodostunut arkikäyttöön käsite "karkkisvärit", joiksi kutsun kaikkia ihania raikkaita, graafisia väriyhdistelmiä. 😊 ja "karkkisväri" on nimenomaan yhdistelmä, ei yksi väri. Yksittäisistä väreistä valitsisin sun luonneväriksi kuitenkin 9 tai 42. 😊

      Toi 21 on kyllä mun lempiväri. Valitsin sen itsekin itselleni. Ja just ostin kaupasta sen värisen langan, vaikkei se yhtään passaakaan mun kasvoihin. 😄

      Poista
    2. Mä kans miellän karkkisvärit yhdistelmäksi 😊

      Poista
    3. Hihi, hauska lukea teidän mietteitä karkkisväreistä! 😊 Hyvät värit nuo 9, 35 ja 42.

      Poista