12.11.2015

I-ha-na!




Meidän Miukku on nyt reilut 4,5 kuukautta vanha. Hän kasvaa hienosti lastenvaateliikkeiden mittataulukoiden mukaan, ensimmäinen meidän perheen pluskäyrälapsista. Tuntuu hyvältä, että ruokintahomma sujuu selvästikin hyvin. Vaikka onhan siinäkin omat haasteensa ollut haavojen, rintakumisähläyksen (nyt ovat olleet joitain viikkoja kokonaan pois, jee!) ja rintaraivareiden kanssa (nekin on vähän laantuneet, mutta kyllä välillä menee kikkailuksi edelleen).

Viimeviikkoina kehitys on ollut hurjaa. Tyttö on oppinut käyttämään käsiään ja kääntymään. Eilen näytti uhkaavan motivoituneelta myös ryömimisen suhteen. Silmät pyöreinä toljotin, kun vauvapötkylä veti pyllyä ilmaan, jalkoja vatsan alle ja määrätietoisesti tuijotti lelua ja raapi käsillä lattiaa. Siirtymistä on toistaiseksi tapahtunut vain metrin verran taaksepäin, mutta ei tuossa välttämättä kauaa mene, että hoksaa homman. Tai voi olla, että meneekin, mistäs näitä tietää.

Silloin, kun minusta tuli äiti, sai kaikki radion rakkauslaulut uuden vivahteen. Monesta laulusta on vaikea uskoa, että niitä olisi kirjoitettu jollekin muulle rakkaalle, kuin omalle lapselle. Niin kuin vaikka Chisun Ihana. Sitä tulee lauleskeltua pitkin päivää mun omalle ihanalle. Sille pienimmälle. Toki voisin laulaa sen muillekin perheenjäsenille, mutta toisaalta nunnuttelen nyt täysillä tämän uusimman ihanan ihanuutta.




Ehkä sä jätät mut
Toiseen rakastut
Mut en mä ehdi pirui maalailla
Kun mä keinun sydän alloilla
Kun sä katsot mua silmiin
Mun pää hävii pilviin
Eikä se sielt kai hetkeen alas tuu
Ei mua kiinnosta nyt mikään muu

Ku beibi sä oot vaan niin ihana
Sun kanssa kaikki on vaan ihanaa
Mä haluun olla sulle ihana
Tää kaikki on vaan ihan ihanaa
Sä oot ihana
Ihana

Ehkä sun äiti on hullu
Ja sä oot siihen tullu
Ja mun siskot susta varottaa
Ku ei ne itse sua saa
Ja siin sä oot vaan kun joku ihme
Sua ihailen ikuisuuden
Suhun rakastuu kai jokainen
Yks sana kuvaa sua parhaiten

Hei beibi sä oot vaan niin ihana
Sun kanssa kaikki on vaan ihanaa
Mä haluun olla sulle ihana
Tää kaikki on vaan ihan ihanaa

Ehkä sä jätät mut
Toiseen rakastut
Tai ehkä sun äiti on hullu
Joo ja sä oot siihen tullu

Mut beibi sä oot vaan niin ihana
Sun kanssa kaikki on vaan ihanaa
Mä haluun olla sulle ihana
Tää kaikki on vaan ihan ihanaa
 
Sä oot ihana
Ihana

Ehkä sä jätät mut
Toiseen rakastut
Tai ehkä sun äiti on hullu
Sä oot siihen tullu
Mutku sä katot mua silmiin
Mun pää hävii pilviin
Ja mun siskot susta varottaa
Mut ei ne itse sua saa

Sä oot i-ha-na


2 kommenttia:

  1. Mukava kuulla että rintaraivarit on helpottaneet. :)
    Nämä pikkuiset kasvaa ja kehittyy niin huimaa vauhtia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, ihan älyttömän nopeasti menee aika! Kyllä se vieläkin saattaa välillä takuta paljonkin syödessä, varsinkin väsyneenä tai härdellin keskellä. Mutta nykyään niiden kanssa jo selvitään. :)

      Poista