1.2.2013

Poikkeuksellinen sattumus


Mulla on hirveän reilu mies. Se ei oleta, että koska mä olen nainen, vastaan automaattisesti meillä kotitöistä. Tai siitäkään huolimatta, että olen "vain kotona". Olen saanut ihan luvan kanssa luistaa kotitöistä, jos sillä helpotan muuten työläältä tuntuvaa arkea. Ja kyllä, siinä kohdassa oon (viime aikoina varsinkin) oikaissut aika reippaasti.

Mutta jos nyt tänään jaksaisin edes heittää likaiset tiskit koneeseen. Noin. Katohan, ei tähän tiskipöydälle jäänytkään enää paljon mitään. Teenpä näistä lopuista nätin pinon tiskialtaaseen. Ohhoh, tämän pöydänhän saa jopa pyyhittyä! Pyyhinpä ruokapöydänkin, äkkiäkös sen tyhjääkin. ...Vanhat tulppaanit, aamupalalautaset, ja mitähän tästä on syöty ja koska? Mutta siivoamaan en kyllä ala. Yäk, syöttötuoli on ihan järkyttävän näköinen, jaksaisinko hinkata puhtaaksi. Kokeillaan. Kappas. Sain apulaisenkin. Jääkaapin ovessa muuten taisi olla jotain töhnää, pyyhinpä sen. Ja kaapinovet, pojat askartelivat eilen sähkövatkaimen kanssa... Hmm. Enköhän mä nyt kuitenkin noi tiskitkin tiskaa, vauvakin posottelee hyvin pihalla. Ja jos nyt ihan pikaisesti vain rikkaimurin kanssa nurkat huristelisin. Voisin kai samalla suihkia isoimmat tahrat lattialta oikein pesuaineen kanssa. Muutenkin, etupihalle ajoi traktori auraamaan lunta, joten mulla on vartti "omaa aikaa", jos ei lasketa sitä, että vain kuuntelen höpötystä "miksei lakkolin kauha nouse, minä haluan että se nousee, meijän auton kuolaa on siellä kukkapulkissa, tuliko se tuosta lakkolista, kolaako se noita poltteja, nyt se meni naapulin pihaan" ja lopulta "eiiii, lakkoli lähti, minä haluan sen takaisin, se on ihana". Ja sitten tämä yhtäkkiä onkin putipuhdas. Tämä keittiö. Ihmeellistä. Arvatkaa, miltä näytän, kun mies tulee tänään töistä kotiin! (Vinkki: taannoin kuvailemani repputilanne.)

Iltapäivällä kyllä haen kaupasta uusia tulppaaneita. Tai jopa orkidean, joka jäi tarjouslehdestä roikkumaan mieleen.


5 kommenttia:

  1. :D mua naurattaa! Ihan poika ja sen äiti!

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa hurjan hauskalta! :D Mulle käy just noin siivoamisten kans.. Alotan jostain ja sit huomaan, että OHO, tulikin tehtyä vaikka ja mitä. ;) Iloa viikonloppuun :)

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa kovin tutulta tällainen ketjureaktiosiivous. :D Yllättäen jostain löytyy joku puuska siivota vaatekaapit tai just pestä syöttötuoli (se on kyllä yks inhokkihomma, ku juuttuneita soseita yrittää rapsutella siitä irti). Hauska teksti jälleen kerran! Tätä sun blogia on kyllä kiva lueskella!

    VastaaPoista
  4. Mulla on aiemmin menny tämä sun blogi ihan ohi, vaikka taisit siitä joskus mainitakin! No, toissa iltana tänne päädyin ja kahtena iltana on nukkumaanmeno venähtänyt, kun oon näitä juttuja lukenu ja nytki aamulla ensimmäiseksi!:) Tosi kiva lukea, tästäpä taitaa tulla ensimmäinen blogi, jota seuraan säännöllisesti :) -Leena

    VastaaPoista
  5. Joo mulle ei kyllä yleensä käy noin, mutta ei tämä sentään ihan eka kertakaan ollut. Ja jos olisin pohtinut, että siivoaisinko koko keittiön, en varmasti olisi kyennyt edes aloittamaan. Mutta jos päätän tehdä vain yhden pikkujutun, saatankin jaksaa tehdä perään vielä toisenkin. ;) Ja kiva Leena nähdä sut täällä! Muista nyt kuitenkin nukkuakin (kuten tuossa elämäntilanteessa kaikki jankuttavat). ;D

    VastaaPoista