1.4.2013

Loma-albumi (ja taustaulvontaa...)

Pääsiäisenä lähdettiin mökille. Säät suosi, itsekin jopa ulkoilin. Ensimmäisen päivän olin tosin joko kipeä tai valvomisesta voimaton, tiedä sitten. Mutta sain levätä, sekös kivaa.

Nyt Pieni Tyttöni ulvoo isän sylissä makkarissa ja minä koitan keskittyä tekemään jotain - vaikka bloggaamaan. Ajateltiin (isyyslomansa kunniaksi) testata, saataisiinko öihin jotain helpotusta osallistamalla isää nukutuksiin ja heräilyihin. Katsotaan nyt, miten pitkään jaksan tätä kokeilua, kun nyt jo riipii sydäntä...

Laitanpa teille kivoja kuvia mökiltä ja koitan olla kuuntelematta raivoisaa väsyitkua...

Äititonttu ja lapset pulkkailemassa. Kaatuivat naamalleen kun kurvasin liian lujaa.
Isä, äiti ja poikapoikanen somassa kasassa.
Yksi kaikkien aikojen lempimaisemista. Kesällä tosin vielä lempisempi.
Sekalainen sakki lähisukulaisia ja paikallinen lumisadekuuro.
Hurmaavaan mökkityyliin pukeutuneet siskokset (kolmas löytyy vielä terassilta), keskipisteessä Minun Muruseni.
Siellä se pötköttää pulkassa, ensimmäistä kertaa elämässään. Ihmeellistä on.

 ...oivoi, ja vain ulvonnan kuulen. Se Vauveliini haluaa minut, se haluaa mun syliin ja se haluaa maitoa. Mutta ei se vissiinkään sitä välttämättä tarvitse...? Ääärgh, miten oikein selviän? Kun ressukka ei varmaankaan oo yli viittä kertaa nukahtanut sänkyyn itse, eikä se rauhoitu itse, kun oikein aloittaa harmistuksensa. Tai ehkä oon vain lellinyt sitä aina liian aikaisin, ei oo saanut tilaisuutta harjoitella itse nukahtamista ja itse rauhoittumista... Mutta kun se autoonkin nukahtaa itkien. Isompi lauloi vauvanakin aina unilaulua, tämän unilaulu on itku. Sitä on vain vaikeampi äidin kuunnella puuttumatta ja lohduttamatta... Vinkkejä?

---

Ja nyt se nukahti. Iskäsankari hiippaili melkoleveä hymy naamallaan makkarista, minä oon ihmeissäni. Vautsivau. Sankari-iskä.








3 kommenttia:

  1. Mä oon nyt ihan sekaisin. Mut käskettiin olohuoneeseen nukkumaan ainakin aamuyöhön asti. Sankari-iskä sai Tyttösen jo yhden kerran uudelleen nukahtamaan (mitä mä en oo tainnut montaakaan kertaa onnistua tekemään maidotta). Ihan sekava olo, ensinnäkin pelottaa nukkua muualla kuin omassa sängyssä ja jännittää, miten tämä sujuu! Ja lisäksi mielessä pyörii kaikenlaisia ideoita, jotka vie virtaa uneksunnalta... No, öitä. Öitä vaan...

    VastaaPoista
  2. hienoa :) Anna Sankari-iskän vaan hoitaa homma... Olen kuullut että monella on tepsiny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ollut nyt 3 yötä evakossa vierashuoneessa ja niinpä se vain on sujunut hyvin! :D Vielä pitäisi opetella itsekin nukuttamaan ja hyssyttelemään ilman kaula-aukkojen venyttelyä... ;)

      Poista