28.6.2016

Mustaa kahvia ja muita ajatuksen pätkiä.





Pari lyhyttä ajatusta:


Aiemmin halusin harjoittaa itsessäni lapsiperhearjen mukana lisääntyneen kaaoksen hallintaa. Siis sellaisen henkisen kaaoksen hallintaa. Hetki sitten oivalsin, että tärkeämpää ja vähemmän energiaa vievää on oppia kaaoksen sietämistä.


Katson digitaalista kelloa lukemattomia kertoja päivässä: soseita mikrottaessa ja yöllä itkuun havahtuessa. En pysty katsomaan ilman, että yritän lukea kellonajan ylösalaisin sanana. 06:37, "lego". Tätä tekstiä luonnostellessa kello on "lohi" ja 17:34 lähetän aina siskolle terveisiä.


Oon juonut pari kertaa viimepäivinä kahvin mustana. Se onkin ollut hyvää.


Serkkuni avauksesta oon pohtinut paljon haaveilua. Tein itselleni epätyypillisesti ja yllytin itseni kuvittelemaan aikaisempaa vakavammin, millaista olisi olla taiteilija, suunnittelija ja käsityöläinen. Kivalta, siinä kuvitelmassa ainakin. Mieskin voisi olla, perustettaisiin joku yhteinen design-paja. En silti oo varma, onko se haave tai unelma. Mutta voisi olla. Jos uskaltaisi unelmoida.


Sellaisia ajatuksen pätkiä tänään mielessä. Mitäs sulla?


5 kommenttia:

  1. Mä puolestaan ajattelen digitaalisen kellon ajan rahana, varsinkin yöllä, sillon on usein tarjolla kivoja pikkusummia.

    Ja tuo 17.34 on jo pitkään ollut lempikellonaikani 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aahhahaa, hauska toi rahasummat! Liekö jostain kassakoneen näytöistä jäänyt tollanen mielleyhtymä, vai mistä? :D

      Poista
    2. Mun lempikellonaika on muuten 06:10, viime aikoina oon ollut huomattavan paljon aikaisempaa useammin siihen aikaan hereillä. ;D

      Poista
    3. Mua nauratta aina kun kello 0.07 tai monesti yöllä herään 07.04 tai no sehän tietysti jo aamu (joillekin)

      Poista
    4. Mullakin tulee 007 mieleen, mutta aina häiritsee se ylimääräinen nolla siinä edessä! :) Meilläpä herättiin tänään muistaakseni klo "ESSO" tms... ;)

      Poista