18.11.2014

Jouluverhoihminen








Bongasin jo hyvissä ajoin tiedon, että marraskuussa S-kauppoihin tulee Housen uudella Ensilumi-kuosilla ihania juttuja. Ihailin pöytäliinoja, keittiöpyyhkeitä, pannunalusia ja tyynynpäällisiä ja näin muka jossain kuvassa verhotkin. Sellaiset päätin haluta, vaikka olen moneen otteeseen mainostanut, etten ole "jouluverhoihminen". Mutta ihastuin niin, että näiden vuoksi myönnyin muuttumaan "jouluverhoihmiseksi".

Vihdoin sitten viikonloppuna Prismassa hypistelin ihanaa tuotevalikoimaa tajutakseni, ettei verhoja kuulunut kattaukseen ensinkään. Jossain kuvassa olin kai tulkinnut seinällä roikkuvat keittiöliinat verhoiksi. Ihan itseäkin yllätti yltyvän harmituksen määrä.

Kunnes "kekkasin", (kuten äitini tapaa sanoa. Hyvä sanavalinta siksikin, että itse kekkauskin oli aika äitimäinen.) että ostan pussilakanan ja ompelen siitä verhot.

Helppo homma! Alareunan käänne oli valmiina, sivut auki vaan ja valmiita taitteita pitkin siisteiksi ja kuja yläreunaan. Ihan ei täysmittaista tullut, mutta eihän keittiössä tarvitsekaan?


Piti tähän aikaan vuodesta ihan vain sovittaa ikkunaan, mutta enhän sitten malttanut niitä enää ottaa pois. Itse olin kuviosta rekisteröinyt sen verran, että siinä on värikäs kaupunkimaisemavilske. Lapset kuitenkin innostuivat heti etsimään verhoista ties mitä, kuten katolla liukuvan "iskän". Näitä sitten pidän varmaankin maaliskuuhun asti, kun näin "jouluverhoihmiseksi" olen vähän hidas näiden sesonginvaihdosten kanssa...






6 kommenttia:

  1. Hehee, jouluverhoihminen. Semmonenko minäkin oon? Ostin nimittäin keittiöön jouluverhot. Tismalleen samanlaiset, kuin ne toisetkin verhot on, mutta näissä vaan on pienet punaiset pallot valkoisella pohjalla. Niissä toisissa on vihreät. Ja ostin myös kaitaliinan samaa sarjaa.
    Oikeesti oon katellut noita houseja sillä silmällä, mutta oon todennut ne liian esittäviksi tuohon pieneen keittiööni. Ihanat ne on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan selvästi olet! ;) Sun jouluverhojen kaveriksi sopisi hyvin tuosta Ensilumi-sarjasta se valkoinen kauris-leikkuulauta. :)

      Poista
  2. Mä pesin verhoja kesällä, enkä ole vieläkään "ehtinyt" (lue: saanut aikaan) ripustaa niitä takaisin. Pitäisköhän ripustaakin tilalle jouluverhot... Mulla taitaa jopa yhdet jouluverhot jossain jemmassa olla, ostin joskus jostain tosi halvalla, ja ne on ollu paketissa ainakin koko sen ajan kun ollaan tässä asuttu, eli 5 vuotta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D No hei, nythän olisikin oiva hetki korkata jouluverhot! Ne voi sitten joidenkin vuosien jälkeen taas vaihtaa taas niihin tavallisiin, jos on vaikeuksia saada aikaisemmin aikaiseksi. ;)

      Poista
  3. Upeata! Mä en ole myöskään jouluverho-ihminen. Mutta onkohan musta tulossa, kun katson nenä ikkunassa naapurin virittäessä omiaan joka joulukuu ikkunaan? Ja työkaverit eivät ole kiinnostuneita ryhmätilan joulutunnelmasta, siis pitääkö sen olla minä, joka ne jouluverhot ikkunaan ripustaa?

    Noi on kyllä hienot verhot. Omat jouluverhotraumat on varmaan niiltä ikkuna-kappa-ajoilta kotona asuessa, ja siksi niin vastenmieliset..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän nyt epäilyttävästi vaikuttaa siltä, että jouluverhoihminen on susta tulossa. ;) Ja taitaa olla vähän niinkin, että vaikkei yhtään olisi joulukoristeluorientoitunut noin niin kuin henk.koht.elämässä, niin vähän se tunnelman luominen niiden koristeiden avulla kuuluu "meidän tyylisten ammattien" työnkuvaan. ;) Eli anna palaa vaaan. ;)

      Poista